Development partner - Campagne vakantiekrachten

In het voorjaar is de campagne ‘Gewoon wat bijverdienen’ van start gegaan om scholieren en studenten enthousiast te maken voor een bijbaan bij Proteion. Wij hebben scholieren en (zorg)studenten in de regio Noord- en Midden-Limburg die doordeweeks en in het weekend een paar uurtjes tijd hebben om lekker bij te verdienen geworven.

Aanpak
Tijdens de campagne wilden we zoveel mogelijk traffic genereren naar de landingspagina waar jongeren laagdrempelig, via een chatbot, hun interesse kenbaar konden maken in een bijbaan bij Proteion. Verschillende boodschappen zijn online, o.a. via een social media campagne, en offline, door verspreiding van posters en flyers, weggezet om traffic te genereren naar de landingspagina. Zo vertelt Jim in een korte video over zijn bijbaan bij Proteion. De video bekijk je hier. Op de landingspagina is de chatbot ingericht. Chatbots gebruiken jongeren volop en daarom een zeer geschikte en laagdrempelige manier van solliciteren. De chatbot geeft informatie over de bijbaan en stelt vragen om ervaring en kennis van kandidaten in kaart te brengen. En dat 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Wat hebben we gemaakt?
De conversational oplossing die we gerealiseerd hebben gaat op een natuurlijk manier het gesprek met de bezoeker aan. Het lijkt nog het meest op een regulier WhatsApp gesprek wat heel herkenbaar en dus vertrouwd aanvoelt voor de beoogde doelgroep. Deze “chatbot” is op een landingspagina gerealiseerd. Hiervoor hebben we een conversational AI en Natural-language understanding (NLU) tool (Dialogflow) ingezet in combinatie met Laravel.

Resultaten
Deze vernieuwende campagne is met veel enthousiasme ontvangen en heeft mooie resultaten opgeleverd:

• 4.025 bezoekers
• 194 reacties
• 63 starters

We zijn blij met de output van de campagne ‘Gewoon wat bijverdienen’. Via de gelanceerde campagne én de landingspagina met chatbot, hebben we scholieren en studenten enthousiast gekregen voor een bijbaan bij Proteion.