Wij deden toch geen pitches?
Aan het einde van 2024 klopte de Gemeente Venray bij INOVA aan. Ze waren op zoek naar een bureau voor de nieuwe Venray marketing. Het voorstel om dit uit te werken werd aan drie creatieve bureaus voorgelegd. Een lokaal, regionaal en bovenregionaal bureau.
We hebben bij INOVA eigenlijk het besluit genomen om geen pitches meer te doen. Dit omdat we altijd zeker zijn van onze manier van werken en de uitkomst altijd wordt afgestemd o.b.v. het proces. Maar soms, zijn er uitzonderingen op de regel ;).
Binnen INOVA was er namelijk geen twijfel over mogelijk wie dit vraagstuk ging oppakken. Onze collega Bart van Houdt was direct getriggerd, want hij komt zelf uit Venray, en is een van onze creatieve krachten binnen teamCREATIE. Op basis van een uitgewerkt strategisch kader en merkhuis kon hij dan ook direct aan de slag om een creatief concept op te zetten wat past bij Venray en haar kerkdorpen.
Na het uitwerken van het creatieve concept was het eind december 2024 tijd voor de presentatie op het gemeentehuis in Venray. En… die wonnen we! Het concept werd meteen omarmt door alle belanghebbenden en de start van het concept was geboren.
Het nieuwe beeldmerk: Venray &…
“Het nieuwe concept is veel meer dan alleen een beeldmerk. Het is een uitnodiging. Mensen kunnen er zelf mee aan de slag gaan.” aldus Bart. “Mijn idee was om het een makkelijk en toegankelijk beeldmerk te laten zijn waar alle andere content op aangehaakt kan worden. Hierbij heb ik gekozen voor een centraal ‘&’-teken die een dubbelrol heeft als ‘E’. Zo blijft de leesbaarheid gewaarborgd en kunnen we op die manier zaken gaan koppelen. Want Venray heeft zó veel! Het is Venray & kerkdorpen, & natuur, & bedrijvigheid, & cultuur, & gemeenschap. Maar juist ook andersom; Die ene ondernemer & Venray, dat ene initiatief & Venray of die ene persoon & Venray. Alles mag naast elkaar bestaan. Dat is wat ik terug wilde laten komen in het concept.”
En samen zijn we; Gek op Venray
Met het volledig vernieuwen van de marketing van Venray, met een fris beeldmerk, een nieuwe strategie en een open uitnodiging aan inwoners en ondernemers hopen we de gemeente Venray te hebben geholpen om weer volle kracht vooruit te gaan. Want Venray marketing is niet langer iets wat van bovenaf verkocht wordt, het is iets wat moet gaan leven en wat samen omarmt zal moeten worden. Voor INOVA en Bart was het ook veel meer dan het maken van een creatief concept. Het bood de mogelijkheid een platform te creëren waar zowel de gemeente als alle inwoners bij worden betrokken, zodat mensen weer hun trots kunnen laten zien. Want uiteindelijk zijn we allemaal Gek op Venray!
En zoals we bij INOVA altijd zeggen. We Are You. We Are Venray!
Creatief concept, strategie, branding
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Voor sommige soorten hebben we je toestemming nodig.
De noodzakelijke cookies en anonieme statistieken zijn altijd automatisch actief; als je op "accepteer alle cookies" klikt, accepteer je ook de optionele cookies. Wanneer je zelf wilt kiezen welke cookies je aanzet, klik je op “cookie instellingen”.
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Voor sommige soorten hebben we je toestemming nodig.